Ofte stilte spørsmål
1
Hva gjør jeg om jeg trenger hjelp utenom vaktmesters arbeidstid mandag - fredag fra kl. 07.00 - 17.00?
Dersom saken ikke er akutt ber vi deg sende en henvendelse gjennom UniteLiving. Dersom det gjelder alvorlige og ektraordinære henvendelser for eksempel skadebegrensining ved vannlekkasjer, tilløp til brann ol. kan forvalter eller vaktmester kontaktes direkte på telefon.
Vaktmester: 469 65 753
Forvalter: 907 75 539
2
Jeg har mistet eller trenger flere nøkler. Hva gjør jeg?
Hvis du ønsker å bestille flere nøkler til leiligheten kan dette bestilles gjennom UniteLiving ved å sende en henvendelse til oss. Vi bestiller så opp nøkler du selv kan hente hos låsesmed. Vi fakurerer nye nøkler på neste husleiefaktura.
3
Jeg har noe å klage på. Hvordan skal jeg fremme klagen?
Klager skal rettes skriftlig til forvalter enten på mail eller via UniteLiving. Ved klager på husbråk, støy og brudd på husordensregler er det viktig at klagen angir korrekt leilighet/beboer.
4
Hvem er ansvarlig for reparasjon av hva i leiligheten?
Dette reguleres i leiekontrakten under punktene vedrørende leietakers- og utleiers vedlikeholdsplikt. Leietaker skal strakt og uten ugrunnet opphold skriftlig melde fra om enhver skade som må utbedres. Alt arbeid som utføres skal kontrolleres og godkjennes av utleier. Hvis du er i tvil kan du ta kontakt gjennom UniteLiving.
3
Jeg har ikke tilgang til vann på kjøkkenet. Hva gjør jeg?
Gjelder det kun vann på kjøkkenet er det trolig waterguarden under vasken som har slått ut på fukt. Denne vil da lyse rødt og må tørkes for så og resettes.
Gjelder det vannet i hele leiligheten ber vi deg om å kontakte oss gjennom UniteLiving.
4
Er det tillatt med dyrehold?
Dyrehold er ikke tillatt uten tillatelse fra utleier. Leietakere som mener de kan kreve å holde dyr etter husleieloven § 5-2, skal skriftlig søke utleier om tillatelse før dyr anbringes i boligen.